Så var ledigheterna är över för den här gången, vi har gått in i ett nytt år och troligtvis har alla kommit tillbaka till jobbet 🙂 Även om julledigheterna inte är lika lång som semestern på sommaren, så känns allt lite extra rörigt när ett nytt år har startat upp.

Här har du våra tre bästa tips för att snabbt komma igång igen:

1. Starta Buskoll direkt när du kommer till kontoret!

Om du har använt Buskoll tidigare, så finns alla dina uppgifter där redan. Det enda du behöver göra är att börja arbetsdagen med att starta Buskoll! Se över dina uppgifter och uppdatera om det har kommit in något nytt på mailen.

2. Lägg in nya uppgifter direkt när de “uppstår”

Kanske det allra viktigaste, lägg in uppgifterna direkt när de dyker upp. Det kommer säkert vara extra mycket möten nu i början av året och då brukar det alltid bli en en hel mängd nya uppgifter. Lägg då in dem i Buskoll direkt. Då behöver du inte känna stress över att komma ihåg allting, utan kan istället vara trygg med att de finns i Buskoll och du kan istället fokusera på det som skall göras.

3. Buskollminuten!

Glöm inte Buskollminuten, en minut om dagen som minskar oro i magen. Genom att lägga en minut på Buskoll innan du avslutar arbetet för dagen så kan du enkelt planera morgondagens arbete, ja kanske även resten av veckan.

Se över vilka uppgifter du inte hann med idag och flytta dem till en annan dag istället. Om det blir för många uppgifter på morgondagen, flytta några till en annan dag. Ännu bättre, skicka några uppgifter till en kollega istället… 🙂