Säg den som inte vill slippa så kallade surdegar på kontoret. 🙂 Såna där uppgifter som ofta blir liggande utan åtgärd och bara skjuts på framtiden, trots att de kanske skulle kunna hanteras ganska enkelt om man bara tog sig tid att göra dem.

Men när man har mycket att göra, i kombination med lite dålig ordning, så kan det snabbt bli svårt att göra rätt prioriteringar mellan uppgifterna med stress och tidsbrist som följd. I det läget är det inte ovanligt att någon eller några uppgifter blir liggande utan åtgärd en längre tid, och vips så har man fått en (eller ett par…) surdegar.

Men om man istället har ordning och reda på uppgifterna och en struktur i sitt arbetssätt så blir det lättare att prioritera och göra dem i rätt ordning. Resultatet blir högre effektivitet och mindre stress. Då hinner man med mycket mer på samma tid och utan att känna sig pressad. Dessutom kan man lägga mer tid på de uppgifter som behöver det, alltså högre kvalitet på det faktiska arbetet som man gör helt enkelt.

Ännu bättre blir det om du istället låter Buskoll hjälpa dig, då slipper du hålla reda på allt själv och får ett strukturerat arbetssätt* utan att behöva tänka på det. Dessutom får du en mängd andra fördelar som ett digitalt verktyg som Buskoll kan ge dig. Du ser till exempel snabbt vad som skall vara klart idag eller resten av veckan. Du minskar också risken för att missa någon uppgift eftersom det som du inte hinner göra klart idag automatiskt flyttas till imorgon samtidigt som det rödmarkeras och blir tydligt.

Allt du behöver göra är att se till att löpande lägga in dina arbetsuppgifter i Buskoll, och det är väldigt enkelt. Ja du kan till och med prata in uppgifterna om du vill. Du kan också skicka uppgifter direkt till dina kollegor i Buskoll, då hamnar de uppgifterna i deras att-göra-listor istället för att försvinna i inkorgen som lätt händer om du hade skickat uppgifterna med e-posten. Dessutom kommer du även att kunna få en automatisk kvittens när de har tagit emot uppgiften, och en ny kvittens när de har gjort klart den eller om den om den inte blivit klar i tid.

* “Strukturerat arbetssätt” Visst låter det supertråkigt… Fast egentligen är det väldigt bra, allra helst om man slipper tänka på hur man skall göra för att “arbeta strukturerat”. Till exempel genom att använda Buskoll… 🙂