Vad är Buskoll och vilka funktioner finns det?
Buskoll är ett verktyg för att hjälpa dig att hålla koll på vad som ska göras. Dessutom, utan att du behöver känna stress över att hålla koll på allting. Om man är flera användare i ett företag kan man även använda Buskoll som ett riktigt kraftfullt ledningssystem.
Tanken bakom systemet är enkelt, det ska vara lätt att komma igång och enkelt för alla att använda – oavsett om du är en del av ett större företag eller om du är egenföretagare.
I den här artikeln presenterar vi Buskoll – vad det är, vilka funktioner det finns och hur man kommer igång snabbt.
Hur fungerar Buskoll?
Du kan använda systemet på din Windows PC, Android och iOS telefon och surfplatta. När du använder Buskoll på din mobil eller surfplatta, kan du enkelt lägga in uppgifter när de dyker upp – även om du är på språng.
Vilka funktioner har systemet?
Buskoll har flera genomtänkta funktioner som ska underlätta arbetsdagen. Tanken bakom är att få ett strukturerat arbetssätt för att dels skapa trygghet för att inte missa någon arbetsuppgift, och dels för att frigöra resurser som istället kan läggas på verksamheten.
Det här är några av Buskolls alla smarta funktioner:
Enkla uppgifter eller knepiga processer
Systemet kan hantera alla typer av arbetsuppgifter, oavsett om det är enkla saker som att ringa någon eller om det är komplicerade och återkommande uppgifter som ska vara klara vid olika tillfällen och har olika ansvariga. Tack vare det, kan Buskoll användas i alla typer och storlekar av företag.
Du missar inte försenade uppgifter
Missade du en uppgift igår? Inga problem, alla försenade uppgifter blir röda och flyttas automatiskt vidare till nästa dag, ända tills de har blivit klarmarkerade. Sedan får du också en push-notis (eller ett mail om du föredrar det) om att uppgiften har blivit försenad. Så om du och ditt företag använder Buskoll, då är risken minimal att något missas.
En att göra-lista på varje dag
Alla användare till Buskoll har en att göra-lista på varje dag för hela året, det är en av de funktionerna som gör verktyget unikt. Istället för att alla uppgifter ska samlas på en lista, finns de istället på de dagar som de skall göras!
Tack vare att de kommande förekomsterna av återkommande arbetsuppgifter visas för flera år framöver, blir det också enkelt att planera arbetet i förväg. Till exempel kan du redan nu byta ansvarig på uppgifter som skall göras när någon skall vara ledig.
Automatisk helgdagshantering
En annan bra finess med Buskoll är att det går att välja vad som skall hända när en återkommande uppgift infaller på en helgdag. Det gör att du kan bestämma i förväg om den uppgiften ska tas bort, flyttas eller ligga kvar på den helgdagen.
Om du till exempel behöver göra en uppgift före en viss dag, då kan du välja att Buskoll automatiskt ska flytta den till dagen före! Det är verkligen praktiskt!
Dela uppgifter med andra
Tänk om du blir sjuk? Eller ska vara ledig i några dagar? Då kan du dela dina uppgifter med någon annan. Uppgifter som delas kommer då att visas på bådas att göra-listor och båda kan hantera dem. Det är perfekt när det vankas ledighet eller om någon blir sjuk, då är det alltid någon som ser till att jobbet blir gjort.
Med rätt behörighet kan du hantera andras uppgifter
I Buskoll är det också väldigt lätt att hålla koll på att uppgifter blir utförda oavsett vem som skall göra den. Dessutom utan att du aktivt behöver kontrollera det. Med rätt behörighet kan du nämligen välja om du vill få en kvittens när en uppgift blir försenad, eller klarmarkeras.
Det går också att hantera andras uppgifter, med rätt behörighet förstås. Till exempel om du är projektledare eller chef. Då kan du skicka uppgifter till andra, och även få en kvittens när uppgiften har tagits emot. Eller om någon blir sjuk, då kan du gå till vyn “planera” och välja vilka av den personens uppgifter som ska hanteras och sedan skicka dem till någon annan, så de ändå blir utförda.
Hur kommer man igång med Buskoll?
Att komma igång med Buskoll är enkelt! Dessutom får du använda Buskoll helt kostnadsfritt under hela 2022! Följ dessa tre steg så är du igång att planera ditt arbete:
- Skapa ett konto
- Ladda ner Buskoll till önskad programvara
- Nu är du redo att börja lägga in dina uppgifter!
Självklart kan du också boka en demo med oss för att se vilka ytterligare möjligheter det finns med Buskoll och hur man använder systemet på ett effektivt sätt. Dessutom har vi en bra support som gärna svarar på eventuella funderingar, skicka bara iväg ett mail till support@buskoll.se.